flag_enflag_fricon_affiliationicon_cardsicon_charactersicon_chequeicon_coeuricon_diceicon_discounticon_facebookicon_figurineicon_gifticon_helmeticon_instagramicon_lightningicon_meeple_circleicon_meepleicon_meeplesicon_megaphoneicon_opinion-bubbleicon_pandaicon_pen-brushicon_percenticon_postmanicon_ribbonicon_rocketicon_sherifficon_smiley-negativeicon_smiley-positiveicon_staricon_swordsicon_tankicon_thumbsicon_top-gamesicon_towericon_twittericon_videoicon_wishlisticon_youtubeillus_bankwireillus_bubbleillus_cashondeliveryillus_cb_paypalillus_CBillus_chequeillus_rating-starslogo_paypallogo_philibert_noel_bonnetlogo_philibertlogo_ukoo

Abyss - Conspiracy (Rouge)

BOMCONR01FR

NewPreorderAvail. Fin Novembre
Will you be able to establish your power and rule the Senate Ocean Assembly? Immerse yourself in the world of Abyss.
  • French
  • From 14 years old, From 8 years old
  • 30mn to 1h
  • 2 to 4 player(s)
13

By buying this product you can collect up to
13 phib'z

Products 8, Total cart bonus 0, and Pre-order bonus 5

Ask a question about this product

13,50 €

Free Shipping from 60€ (metropolitan France)

Add to a list:

Wishlists

Abyss - Conspiracy 

In the kingdom of Abyss, intrigues and corruption punctuate the life of the deep. At the Senate Ocean Assembly, you are at the heart of this ongoing power struggle and your opponents are constantly working to gain influence. Recruit the most advantageous Lords before your opponents misuse them and organize your senatorial chamber as well as possible.

Will you be able to establish your power and rule the Senate Ocean Assembly?

Conspiracy is part of the Abyss universe but is played independently of other games (standalone).
Theme(s) OceanFantastic
Language(s) French
Mechanism(s) DevelopmentCombinationCollection
Author(s) Charles ChevallierBruno Cathala
Artist Pascal Quidault
Note globale 4.4
Editor Bombyx

Product Family

This game is recommended by 1 of our Bloggers

  • This game was played and recommanded by Le Labo Des Jeux, here its opinion:

    4/5

    La simplicité des règles nous donne des bouffées d’oxygène: qu’il est facile de l’expliquer, de le mettre en place! Mais la complexité de la réflexion nous maintient bien dans les Abysses, chose peu étonnante quand on connait un peu ses deux auteurs.

    Ce jeu de choix permanents, mêlant des aspects divers comme la course, la collection, l’agencement et gestion des pouvoirs dans un petit jeu de cartes est vraiment destiné à un public familial mais joueur.

    Un public qui n’a pas peur d’une interaction calibrée par les choix des joueurs, d’un peu de chaos (mais encore une fois, on peut jouer avec le chaotique en piochant plus ou moins de cartes), et parfois de différences de points importants, non pas du fait d’un problème d’équilibrage du jeu, mais de choix inopportuns et parfois punitifs sur un lieu ou une défausse de seigneurs. L’opportunisme est à prendre en compte ici.

    Pour moi, il se situe dans la même veine que 7 Wonders Duel, où l’on a peu de choses à faire dans son tour mais il faut le faire bien, à la grande différence est que l’on n’a pas affaire ici à un jeu à 2 joueurs.

     

    Bref, si vous aimez les règles simples, peu de matériel, mais que vous apportez beaucoup d’importance à l’univers, le graphisme et la profondeur intrinsèque d’un jeu, n’hésitez pas, endossez votre bouteille d’oxygène, équipez-vous de votre combinaison et plongez nous rejoindre tout au fonds, là où les couleurs merveilleuses viendront éclairer votre plaisir de réflexion et votre soif de victoire, mais attention à l’ivresse des profondeurs, ne ratez pas vos paliers de déconcentration !

     

    Le petit plus, Bombyx vous réserve encore des boites aux illustrations différentes, mais ce coup-ci elles sont plus petites et intègrent leur gamme « boite en fer ».

You have to be logged to submit reviews.

Newsletters Do not miss the fun news !

2. Select your subscriptions

By clicking on subscribe, you agree to receive our Philibert newsletters. You can easily unsubscribe at any time via the unsubscribe links in each of our emails.